Hallo allemaal!
Tijd voor een nieuwe update...
Allereerst even 2 plaatjes van de kaart van de omgeving met alle velden waar ik tot nu toe geweest ben.
De plaatjes sluiten ongeveer aan op elkaar, boven en onderkant. De rode rondjes zijn de velden waar ik geweest ben (en ook echt aan de grond gestaan heb).
De dag na mijn vorige post heb ik vlucht S29 gevlogen naar een veldje vlakbij Pinal, Marana. Het was laat in de middag, nogal warm en turbulent, maar wel weer een goeie leerschool!
Daarna 5 dagen moeten wachten op m'n S30, maar die toch afgelopen maandag gevlogen. Een 3 uur lange lokale vlucht, heb ongeveer 20 touch & go's gemaakt en niet verder dan 25 NM van Falcon geweest... Dan kan het best lang duren!
Afgelopen woensdag m'n D31 naar Gila Bend gepland, maar ik wist dat ik een diversion zou krijgen, dus dat ik Gila Bend nooit zou halen. Bij een diversion krijg je tijdens het navigeren ineens van je instructeur te horen: ok, breng me nu naar dit veld. Je moet dan berekenen waar je zit, welke koers je moet gaan vliegen, hoe lang het duurt, hoe ver je moet en hoeveel fuel je gebruikt en je over hebt als je aankomt op het andere veld... En tussendoor wel je vliegtuig in bedwang houden! Leuk om te doen, vooral als het lukt en als het uitkomt! Bij deze vlucht werd ik naar Goodyear gestuurd.
Donderdag had ik weer een checkvlucht, m'n D32! D32 is een navigatiecheck van 2 uur, waarin weer een diversion zit. Weer naar Gila Bend gepland, maar deze keer een diversion naar Buckeye. Ging niet zo soepel als ik gehoopt had, maar ik had m'n fouten wel verbeterd en daar ging het om volgens de checkinstructeur. Nadat ik terugkwam nog een mondeling examen gehad over waarom we een mixture control hebben (mix tussen fuel-lucht wat de motor inkomt) en toen hoorde ik dat deze check gehaald had! Daarna lekker een biertje gedronken en weer gaan plannen voor de volgende vlucht.
Die dus vandaag op de planning stond! D33 met een andere instructeur dan m'n eigen, omdat die vandaag vrij was. Ik ben naar Wickenburg geweest, met op de terugweg een diversion naar Deer Valley. Daarna weer terug naar Falcon.
Nu sta ik voor het weekend ingedeeld voor m'n laatste 2 solovluchten! Morgen om 07.30 een 3 uurs vlucht naar Ryan (blauwe rondje op de onderste kaart hierboven), en zondag om 05.30 een 5 uurs (!) vlucht naar Lake Havasu of Bullhead, daar ben ik nog niet over uit.
Nu leek het me wel leuk om na al die verhalen over het vliegen ook eens wat foto's van nevenactiviteiten te laten zien! Eigenlijk al een paar weken geleden, maar toch leuk om nog even te laten zien!
Allereerst een avondje stappen in Scottsdale! We gingen met z'n 8en in een busje erheen, maar ook echt een hele vette bus met neon en een tv scherm achterin, en een achterbank die electrisch tot bed kan worden getransformeerd.
Hier een indruk van de sfeer die avond.
In het busje
Lekker stappen
Jaja, dat is zeker leuk. Gelukkig worden er niet elke week foto's gemaakt. Dit weekend zit het er niet in voor mij, maar ik kan wel lekker opschieten met m'n vluchten.
Ook zijn we een paar weken geleden met z'n 4en naar een schietbaan geweest, niet een kleiduivenbaan ofzo, nee een echte indoor schietbaan waar Amerikanen met teveel guns en teveel kogels komen die ze niet willen bewaren tot de terroristen over de drempel komen. Het leuke voor ons is dat je er ook vuurwapens kan huren en wat kogels erbij kan kopen om even lekker wat agressie af te reageren op een mannetje van papier.
Colt . 45
M4
Zo nu zien jullie ook eens wat er hier gebeurt naast het vliegen, want zoals zovelen mij verteld hebben, vergeet niet te genieten!
Na het weekend weer een update over m'n laatste 2 solo's!
Veel plezier bij alle feesten en partijen dit weekend en ik spreek jullie snel!
Joepidoe DAAAGH
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hey dude,
BeantwoordenVerwijderenGoed man! Je gaat lekker.
Kost wel veel tijd, maar gelukkig kun je toch zo en dan ook even ontspannen.
Tot horens, liefs vanuit Lemmer.