Beste mensen. Allereerst mijn welgemeende excuses voor het uitblijven van berichten in de afgelopen maand. Dat gezegd hebbende, een wel zeer goede morgen!
Jaja, er is weer lekker gevlogen aan deze kant van meneertje Atlantische Oceaan.
Laten we beginnen bij vluchtje D22. Deze vlucht is de tweede navigatievlucht, wat dus weer een ontzettende planning nodig heeft. Bij deze vlucht ben ik naar Wickenburg geweest, een klein ongecontroleerd veldje ten noordwesten van Falcon. Vette vlucht, ook eens een keer naar het noorden geweest. Daar is het een stuk groener dan ten zuiden van Falcon.
S23 was nog een chill solovluchtje, de laatste vlucht voor de D24 check. M'n D24 heb ik niet direct gehaald, ik had blijkbaar m'n dag niet. Best wel slecht gevlogen, maar blijkbaar wel goed genoeg voor een partial pass, wat betekend dat ik niet de hele check opnieuw hoefde te doen, maar alleen het gedeelte wat de examinator niet goed genoeg vond. Dus een extra vluchtje gevlogen met een andere instructeur dan degene die ik normaal heb. Best prettig, hoor je ook eens van een andere kant wat er beter kan. Aan deze vlucht heb ik echt veel gehad, en de dag erna dan ook m'n D24 re-check gehaald!
En dan komen de navigatievluchten helemaal in the picture! S25 is nog een local flight, zoals dat dan zo mooi heet, maar na de D26 komen er 4 navigatiesolo's! Op m'n D26 ben ik naar Tucson International Airport geweest. Heel apart, zit je daar rond te vliegen en een beetje landingen te maken op een super groot veld waar ook gewoon Boeings ed. landen! Heel erg vet. Deze vlucht duurde 3 uur, best lang om te vliegen. Vooral nu de temperaturen oplopen naar 40 graden overdag. Echt niet te harden.
Na deze vlucht komen dus de navigatiesolo's, en dat is leuk! Heel anders dan die lokale vluchtjes waarbij je dichtbij het veld blijft en elke keer hetzelfde doet. Nu ga je naar vliegvelden op meer dan 45 nautische mijlen (jazeker) en dat helemaal alleen!
Afgelopen zaterdag heb ik S27 gevlogen naar Pinal Airpark. Hier was ik ook al geweest op m'n D19 navigatievlucht, en dat vond ik wel prettig want dan wist ik tenminste hoe ik er komen moest. Pinal is een mooi ongecontroleerd vliegtuigkerkhof waar allemaal oude grote Boeings en andere airliners staan die helemaal gestript zijn. Volgens mij worden ze gebruikt voor reserve onderdelen ofzo.
Wel vet om te zien als je daar in je eentje land, en er verder helemaal niemand is. Al die grote kisten daar, heel mooi.
Gister bij mijn S28 heb ik een 'rondje Bravo' gemaakt (zie afbeelding). Het gele gebied is alle bebouwing hier, Phoenix en alle andere stadjes eromheen. Daar middenin ligt Phoenix Skyharbor, zeg maar Schiphol van Phoenix. Het luchtruim daaromheen is 'Bravo Airspace' (rondje Bravo!), en daar mogen wij niet in zonder toestemming. Vandaar dus dat ik er helemaal omheen gevlogen ben. Tussendoor bij Goodyear (ligt ongeveer halverwege de route) een paar touch & go's gemaakt, en toen weer onderlangs naar Falcon terug. 3 uur lang gevlogen, was goed gesloopt na de vlucht!
Vandaag sta ik op het rooster voor m'n S29. Die ga ik vliegen naar Marana, in de buurt van Pinal. Nog even afwachten wat het weer doet, want de afgelopen dagen heeft het hard gewaaid. Maar dat zien we vanmiddag wel!
Voor nu bedankt voor het kijken, en tot de volgende keer!
Mis jullie!
JOE!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hey Joe,
BeantwoordenVerwijderenLijkt me super om alleen te vliegen, wat een ervaring!
Trouwens, lastig om geconcentreerd te blijven met die hitte.
Kost dus veel voorbereiding zo'n lange vlucht, maar volgens mij doe je het prima!
Hoop dat de kaas goed aankomt ;-)!!!
Veel succes lieverd.
Dikke tĂșt van je 'moeders'.
Ricardo boef!
BeantwoordenVerwijderenWat leuk om je verhaaltje te lezen!! Lekker kort man! Goed samengevat!:D
Maar gaaf, je rondje bravo!! En de rest natuurlijk!
Maar vliegze, hev fun, en hopelijk zie ik jullie snel!:) Groetjes daar!
liefs, Sylvie