Een welzeergoedemorgen!
Alweer een week geleden sinds m'n laatste bericht, dus hoog tijd voor een update.
Vorige week vluchtjes D03 (donderdag) en D04 (vrijdag) gehad, gewoon verder met oefenen van de basis dingen: Touch & Go's maken, stalls, steep turns, de hele mikmak. Vluchtjes gingen goed, Michael en ik boeken allebei progressie volgens onze instructeur. Uiteraard zijn er nog schoonheidsfoutjes, maar die worden wel weggewerkt ;).
Afgelopen vrijdag hadden we hier een Koninginnedagborrel, deels gesponsord door de directuer van de KLS en de trainingsmanager hier in de States :D. Hoe hebben jullie Koninginnedag gehad?
Overigens ook hier veel onbegrip over 'het' incident. Wat een droeftoeter.
Verder super mooie avond, ook met een paar Nederlanders van de NLS. Daarna lekker uit in Scottsdale. Om half 3 met de taxi, want de clubs gaan hier om 02.00 uur dicht. Erg leuk voor de chauffeur, 5 lamme gasten achterin. Vooral als er iemand (nee, niet ik) misselijk bij het raam zit en er 'ZURE HARING MET SLAGROOM' (ahum... crewmate) wordt geroepen en er kotsgeluiden (ok, dat was ik wel) worden gemaakt om hem zover te krijgen dat hij uit het raam hangt. Om 03.00 thuis, en ja dan heb je honger. Met onze grootheidswaanzin dat de Macs hier eeuwig open zijn wij lopend naar de dichtstbijzijnde Mac, bleken ze dicht te zijn, de hufters... Nou ja dan maar voor 5 dollar een taxi terug naar het appartementencomplex :P.
Daarna weer lekker weekend, de wekelijkse zaterdag-bbq voor de kls'ers, en een chille zondag om weer te leren uit het AOM, want er moest wel weer gevlogen worden.
Deze week begon desalnietteplus niet perfect, gister zouden Michael en ik 's ochtends vluchtje D05 vliegen om 09.10 en om 11.00, maar de kist waar we mee weg moesten had wat probleempjes. We konden er nog wel mee vliegen, maar hij zou niet lekker handelen. Toen maar besloten om de kist naar maintenance te sturen, want als je moet leren vliegen kan het maar beter in een kist die wel lekker vliegt... Helaas, vlucht gecancelled...
Vandaag leek alles daarentegen perfect te beginnen, afgezien van de tijd :P. Michael moest namelijk om 05.30 vliegen en ik direct daarna. Dus wij om 02.30 eruit, 03.30 bij dispatch, en plannen! Weatherbriefing maken, mass & balance gemaakt en sleutels van de kist gehaald. Om 05.00 de kist (nog in het donker/schemer/zonsopkomst) preflighten, prachtig om op het veld te staan en in de opkomende zon alle Archers te zien staan. De zon komt hier trouwens echt binnen een half uur op, echt mooi. Om 05.30 briefen en de kist in. Ik achterin.
Alles leek voorspoedig te gaan: Nieuwe stalls geoefend, S-bochten, en toen naar Chandler Airfield voor touch & go's. Maar om een uurtje of kwart voor 7 na de 2e touch & go op Chandler Airfield begon tijdens de klimmende bocht naar crosswind de motor ineens te stotteren, met RPM drops van rond de 400... Instructeur nam het direct over en we zijn meteen geland. Oliedruk laag, dus waarschijnlijk een lek... De instructeur belde school op terwijl Michael en ik even reflecteerden op onze eerste bijnadood-ervaring.
De mensen van school zeiden dat we opgehaald zouden worden door een busje en dat we dus maar moesten wachten op het vliegveld (de kist was uiteraard niet veilig meer).
De honger had intussen al toegeslagen (want hier in de States heb je honger, geen trek) en gelukkig was er een café op het vliegveld waar we een lekker amerikaans ontbijtje met een kopje koffie konden halen. Overigens wel leuk, echt zo'n standaard Amerikaans café, waar de serveersters (lees: vrouwen van rond de 45 met veel te veel make-up) rondlopen met een pot koffie en komen vragen: "More coffee, hun?" Nog een chille feature aan Amerika: gratis refills! Daar zaten we dan...
Na 2,5 uur kwam eindelijk dat bussie en zijn we weer teruggebracht naar het vliegveld. De kist moest daar blijven om gemaakt te worden, en helaas is dus mijn vlucht WEER gecancelled... KAK! Best balen, want ik sta dus alweer 4 dagen stil... Maarja, je leert ermee leven hier. Hopelijk mag ik morgen eindelijk weer vliegen.
Dus ik zit nu om 11.23 thuis, en ik kan vandaag weer lekker procedures stampen uit het AOM.
Hou jullie op de hoogte!
Joepiedoe DAAGH
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
in ieder geval zijn je schoenen mooi gepoetst en heb je toch een leuke, maar goede ervaring meegemaakt, hoop dat je ook je vluchten kan inhalen. Bedankt voor alle video's van mijn menneke. Dikke knuf, thea
BeantwoordenVerwijderenSh.. Steef, jammer dat je weer niet kon vliegen!!
BeantwoordenVerwijderenRaak je zo ook achter? Hoop dat je nog iets kunt inhalen.
Morgen hopelijk een nieuwe kans, heel veel succes.
Kus van mij,
mam
Yeahaa your still alive! Gelukkig geen crash, wel een bijna dood-ervaring en weer niet je vlucht kunnen maken.. Ongeluk bij een geluk.
BeantwoordenVerwijderenWat een tijden ook trouwens! Minskenbern, half 3 er uit. Dan heb ik de strepen van mijn dekbed nog in m'n wangen staan! Maar goed, dan ben je natuurlijk wel vroeg klaar en kun je andere leuke dingen doen.. Zo houd je het wel zen, ying en yang, evenwicht tussen zwart en wit, water en aarde (of was het nou lucht? of vuur?). Juist, ik draaf door en dat terwijl ik a-spiritueel ben!
Koninginnedag was hier, ondanks de zwarte pagina die werd bijgeschreven aan de geschiedenis van het huis van Oranje-Nassau, erg gezellig! Iedereen had het over de Suzuki Swiffer, maar desondanks gingen de feesten in de steden door. Janneke, paar vriendinnen en ik waren in Grins. Daar kwamen we de mannen (dirty Harry, Harmen enz.) nog tegen.. Erg gelachen!
But Steve, flying and dancing captain, I have to go now because it's already evening here. Good luck with your next flight! And enjoy the souer herring with whipcream.. You'll manage! (remember the Coke Zero ad)
Kus